Для учнів та батьків

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ДЛЯ УЧНІВ
"Загальна частина"
  1. Правила поведінки учнів базуються на законах України, постановах Міністерства освіти та науки України та органів місцевого самоврядування, Статуті школи.
  2. У випадку порушення Правил до учнів можуть бути вжиті такі стягнення:
    • усне зауваження;
    • запис зауваження в щоденник;                                                                                                                                                                                                                
    • винесення догани, включно із занесенням в особисту справу учня;                                                                                                                                               
    • виклик учня самого або з батьками на педагогічну нараду;
    • відшкодування завданої учнем матеріальної шкоди його батьками.
  1. Паління та вживання алкогольних напоїв на території школи категорично заборонено.
  2. До закінчення уроків учень може залишити територію школи тільки з дозволу класного керівника або чергового адміністратора.
  3. Учень має бути ввічливим у спілкуванні з учителями, працівниками школи, батьками інших учнів, а також з учнями.
  4. Учні повинні дбайливо ставитися до шкільного майна та речей, що належать вчителям та іншим учням. Забороняється брати без дозволу чужі речі. За пошкоджене шкільне майно батьки учня зобов'язані відшкодувати збитки.
  5. Заборонено приносити до школи предмети або речовини, які можуть зашкодити здоров'ю та безпеці оточуючих або завадити проведенню навчального   процесу.
"Правила поведінки під час перерви"
  1. Під час перерви учень зобов'язаний прибрати своє робоче місце й підготуватися до наступного уроку.
  2. Під час перерви забороняється:
    • бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях;
    • штовхатися або грати у м'яча у приміщеннях, не пристосованих для цього;
    • сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з'ясовувати стосунки за
    • погані слова, битися.
  1. У шкільній їдальні учні повинні виконувати вимоги вчителів, працівників їдальні та чергових і дотримуватися черги.
  2. Заборонено перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.
  3. Заборонено виносити їжу і напої за межі їдальні.
"Правила поведінки на уроках"
  1. Учні зобов'язані приходити до школи за 10-15 хвилин до початку занять.
  2. Заборонено перебувати в класах у верхньому одязі.
  3. Одяг учнів має бути чистим і охайним та відповідати вимогам, викладеним у Статуті школи.                                                                        
  4. Учні входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.
  5. Під час уроку не можна створювати галас, без дозволу підводитись, відвертати увагу інших учнів від уроку.
  6. Заборонено виходити з класу без дозволу вчителя.
  7. Урок закінчується тоді, коли вчитель оголосив про це. Тільки після цього учні можуть йти на перерву.
  8. Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.
  9. Учень повинен дбайливо ставитися до своїх підручників та зошитів.
  10. Учні зобов'язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.
  11. Забороняється користуватися мобільними телефонами під час проведення урок.

ПОРАДИ БАТЬКАМ  
Що потрібно для навчання вдома?
Стіл‚ за яким працює дитина‚ має бути правильно розміщений відповідно до вікна. Світло повинно падати зліва. Паралельно до вікна стіл ставити на можна: природне світло‚ що б’є прямо у вічі‚ засліплює. Вікно не треба занавішувати, ставити на підвіконня високі квіти: і те‚ й інше затримує світло. Восени і взимку слід вмикати електричне світло. Необхідно мати настільну лампу. Її світло має падати зліва‚ абажур — давати рівномірне освітлення.
Режим дня надзвичайно важливий для учнів. Якщо не налагоджене правильне чергування різних видів діяльності, якщо тривалість нічного сну недостатня, якщо мало часу відводиться для відпочинку — нервова система швидко виснажується.
 Правильно діють ті батьки‚ які з самого початку дають дитині зрозуміти‚ що уроки — це серйозна справа. Звичка добросовісно виконувати домашні завдання має стати другою натурою підростаючої людини.
Можна разом із дитиною скласти пам'ятку, в якій у стислій формі перерахувати все‚ що необхідно зробити, перш ніж відкрити підручник. Пам'ятка може містити, наприклад, такі пункти:
  1. Починай робити уроки завжди в той самий час.
  2. Провітрюй кімнату за десять хвилин до початку занять.
  3. Вимкни радіо‚ телевізор. У кімнаті, де ти працюєш, повинно бути тихо.
  4. Витри зі столу пил. Заміни‚ якщо необхідно, брудний аркуш паперу.
  5. Перевір, чи на своєму місці настільна лампа (дальній лівий кут).
  6. Уточни розклад уроків на завтра. Перевір, чи всі завдання записані в щоденнику.
  7. Приготуй письмове приладдя, необхідне для занять.
  8. Це приладдя, а також підручники, зошити‚ щоденник поклади на місце‚ яке ти завжди відводиш для них на столі.
  9. Прибери зі столу все зайве.
  10. Прийшов час починати роботу. Помий руки. Сідай зручно на стілець, розстебни комірець сорочки, якщо він передавлює шию. Відкрий підручник.

Поради батькам, які бажають розвивати здібності своїх дітей

1.     Не стримуйте розкриття потенційних можливостей психіки. 
2.     Уникайте однобокості в навчанні та вихованні. 
3.     Не позбавляйте дитину ігор, забав, казок, створюйте умови для виходу дитячої енергії, рухливості, емоційності. 
4.     Допомагайте дитині в задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки, кохання, повага до себе і до оточуючих), тому що людина, енергія якої       скована загальними потребами, проблемами, найменше спроможна досягти висот самовираження. 
5.     Залишайте дитину на самоті і дозволяйте їй займатися своїми справами. Пам'ятайте, якщо ви хочете своїй дитині добра, навчіть її обходитися без вас. 
6.     Підтримуйте здібності дитини до творчості і співчувайте у випадку невдачі, уникайте незадовільної оцінки творчих спроб дитини. 
7.     Будьте терпимими до ідей, поважайте допитливість, реагуйте на запитання дитини. Навчати потрібно не тому, що може сама дитина, а тому, що вона опанує з допомогою дорослого, показу, підказки.

Поради батькам, які виховують обдаровану дитину 

Найперше - потрібно любити свою дитину. Приймати дитину такою, якою вона є, беручи участь у її розвитку, підтримуючи, а не нав'язуючи свої інтереси, давати дитині можливість вибору. Для розвитку творчого потенціалу, як показали дослідження, необхідна не лише адекватна оцінка сил дитини, але трішки завищена, зазнайкою вона не виросте, зате у неї буде запас сил та впевненість при невдачах, до яких треба готувати змалку. 
Батьки повинні бути прикладом, адже дитина свідомо переймає вашу манеру говорити, ходити, працювати, відповідальності за доручену справу. Кожен батько повинен пам'ятати правило: "Не зашкодь!" Адже обдарована дитина більш чутлива, ранима, тому потрібно давати вільний час для того, щоб побути дитині на самоті, поміркувати, пофантазувати. За допомогою тренінгів дати їй можливість глибоко зрозуміти себе та інших. Дорослі часто батьки повинні радитися із психологом щодо виховання обдарованої дитини. 
Батьки повинні завжди пам'ятати, що для обдарованої дитини творчість є життєвою необхідністю. Тому дитину потрібно готувати до спостережливості, наполегливості, формувати вміння доводити почату справу до кінця, працелюбність, вимогливість до себе, задоволення від процесу творчості, терпляче ставлення до критики, впевненості при невизначеності, гордості і почуття власної гідності, чулість до аналізу моральних проблем. 
Батьки також повинні усвідомлювати, що надзвичайно велика роль у процесі формування особистості обдарованої дитини належить волі. Вольові риси є стрижневими рисами характеру, адже за наявності мети, яку особистість досягає в житті, долаючи перешкоди, є цілеспрямовуючим життя. Цілеспрямовані люди знаходять своє щастя в житті, вони вміють поставити перед собою чітку, реальну мету. Прагнення досягти своєї цілі робить людину рішучою та наполегливою. І.Павлов стверджував, що у вольової людини труднощі лише збільшують бажання реалізувати свою мрію. Вони вміють стримати себе, володіють терпінням, витримкою, вміють контролювати свої почуття за наявності перешкод. Ініціативність і творчість поєднані з наполегливістю, рішучістю та витримкою, допомагають обдарованим дітям самореалізуватися. 
Отже, батьки покликані допомогти дитині відкрити її життєве покликання, реалізувати себе як особистість. Вони не мають права втратити обдаровану дитину, бо, втрачаючи талант, обдарування, здібність, вони втрачають майбутнє. Тому батьки повинні бути терплячими, безмежно вірити в дитину, тоді ця дитина виросте хорошою творчою людиною. 

Поради Девіда Льюїса щодо розвитку обдарованої дитини

1.   Відповідайте на запитання дитини якомога терпляче і чесно. серйозні запитання дитини сприймайте серйозно. 
2.   Створіть у квартирі місце-вітрину, де дитина може виставляти свої роботи. не сваріть дитину за безлад у кімнаті під час її творчої роботи. 
3.   Відведіть дитині кімнату чи куточок винятково для творчих занять. 
4.   Показуйте дитині, що ви любите її такою, якою вона є, а не за її досягнення. 
5.   Надавайте дитині можливість у виявленні турботи. 
6.   Допомагайте дитині будувати її плани та приймати рішення. 
7.   Показуйте дитині цікаві місця. 
8.   Допомагайте дитині нормально спілкуватися з дітьми, запрошуйте дітей до своєї оселі. 
9.   Ніколи не кажіть дитині, що вона гірша за інших дітей. 
10. Ніколи не карайте дитину приниженням. 
11. Купуйте дитині книжки за її інтересами. 
12. Привчайте дитину самостійно мислити. 
13. Регулярно читайте дитині чи разом з нею. 
14. Пробуджуйте уяву та фантазію дитини. 
15. Уважно ставтеся до потреб дитини. 
16. Щодня знаходьте час, щоб побути з дитиною наодинці. 
17. Дозволяйте дитині брати участь у плануванні сімейного бюджету. 
18. Ніколи не сваріть дитину за невміння та помилки. 
19. Хваліть дитину за навчальну ініціативу. 
20. Учіть дитину вільно спілкуватися з дорослими. 
21. У заняттях дитини знаходьте гідне похвали. 
22. Спонукайте дитину вчитися вирішувати проблеми самостійно. 
23. Допомагайте дитині бути особистістю. 
24. Розвивайте в дитині позитивне сприйняття її здібностей. 
25. Ніколи не відмахуйтесь від невдач дитини. 
26. Заохочуйте в дитині максимальну незалежність від дорослих. 
27. Довіряйте дитині, майте віру в її здоровий глузд. 

Немає коментарів:

Дописати коментар