Результати моніторингу якості освіти

     МОНІТОРИНГ (за І семестр 2019-2020 н.р.)  




Організація навчально – виховного процесу та забезпечення прав і законних інтересів його здобувачів освіти, підпорядковується законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», державною програмою «Вчитель», Національною доктриною розвитку освіти щодо забезпечення рівного доступу до якісної освіти, концепцією Нової української школи. Згідно плану роботи адміністрацією школи, керівниками шкільних методоб’єднань проводилася цілеспрямована робота щодо розвитку вдосконалення й підвищення професійної майстерності педагогічних працівників: формування їхньої здатності до швидкої адаптації в умовах переходу на новий зміст і структуру  навчання, профілізації старшої школи, формування вмінь творчого використання  інновацій у  навчальному процесі, впровадження концепції Нової української школи, організація індивідуального та інклюзивного навчання.                                          Здійснивши моніторинг показників  рівня навчальних досягнень учнів по предметах і по  класах, проаналізувавши результати навчально-виховного процесу, порівнюючи  їх з показниками І семестру попереднього навчального року, можна зробити висновок про інтерес до знань, про ефективність різних форм і методів навчання, про зв'язок і результативність його при тісній співпраці з батьками.                                                                                   
    На жаль, моніторинг показав, що показники навчально-виховного процесу не покращились, не завжди дають позитивний результат нові форми і методи роботи на уроці, в деяких випадках вони просто  не приживаються, а тому кожний вчитель повинен зважено підходити до них, враховуючи рівень інтелектуального розвитку. Завжди необхідно не залишати поза увагою учнів, які потребують уваги вчителя на уроці, це стосується в першу чергу початкову ланку, де кується інтерес до знань. Постає питання про доцільність впровадження нових форм і методів, якими буде здійснюватись подача та контроль знань, головне, щоб був кінцевий результат, який забезпечив би розуміння, уміння використати здобуте в житті. Ось над цим повинен працювати кожен вчитель.                                                                                     
      Варто звернути увагу вчителів на те, щоб зацікавити учнів до навчання  можна лише новим, сучасним уроком, з використанням інновацій, даючи можливість дітям створювати новий незнайомий їм продукт (здобувати знання самостійно, а не отримувати готові).                                                               У закладі забезпечують навчально-виховний процес 29 педагоги. З них вчителів спеціалістів - 8, вчителів ІІ категорії  - 3, вчителів І категорії – 8 , вчителів вищої категорії - 10 , нагороджених званням «старший вчитель»  - 2, має значок « Відмінник освіти України» - 1.                                                        
       На початку І семестру у закладі навчалось – 193 учня і  49 вихованців ДНЗ,  протягом року 8 учнів вибуло і 0 учнів прибуло,  4 вихованця  вибуло  з  ДНЗ та 7 прибуло. Закінчило навчальний рік 185 учнів  та 52  вихованці ДНЗ. Атестовано - 161, не атестувалися  - 24 (учні 1  класу).               2018/2019 н.р. учні школи закінчили з такими показниками, а саме: з 161  учнів, що атестувалися, 133 учнів навчаються на достатньому та середньому рівнях (83%), 5 на низькому (3 %) і 23 учнів на високому (14 %).
    Є резервісти високого та достатнього рівнів. Є учні, які мають заохочувальні бали з деяких предметів. Значний відсоток учнів середнього рівня, що  викликає стурбованість. Отже, ці учні не мають стійкого інтересу до знань, причиною чого може бути низька внутрішня мотивація навчальної діяльності, а точніше – не вироблена самою дитиною система пізнання, причиною якої може бути несвоєчасний, а можливо, відсутній зв'язок класного керівника з батьками, невпевненість дитини у своїх знаннях, недостатнє заохочення до знань, їх вагомості в житті. Несвідоме поняття учнями важливості знань дає змогу їм безвідповідального відношення до виконання домашнього завдання. У цьому випадку має спрацьовувати особистісно-орієнтований підхід і, звичайно, робота психолога, де ключовий момент – виявлення причин небажання навчатися ще на ранній стадії.                       
      З року в рік відносно високий показник рівня навчальних досягнень мали учні початкової та основної школи. Це класи, де є учні, які навчаються на високому та достатньому рівнях. Гірші показники мають учні основної та старшої школи.


Своїм рівнем навчальних досягнень (6,4 та 6,8) викликає стурбованість 8, 10 класи, учні яких не переймаються значенням знань в житті в першу чергу – відсутня культура сприймання і відтворення матеріалу уроку, взагалі, часті випадки невиконання домашнього завдання, що  є першочерговим завданням в роботі класного керівника та групи дітей та їх батьків.                         Взагалі, учні 8,10 класів мають дуже низькі показники.  Викликає занепокоєння рівень знань учнів цих класів. Класним керівникам тримати тісний зв'язок з батьками, де ключовим моментом повинно бути питання – важливість знань у майбутньому для дітей та якісна підготовка до ЗНО в 11 класі.                                                              Коефіцієнт рівня навчальних досягнень за  2018 – 2019 н.р. по школі –7,3. Якщо аналізувати середній бал по предметах, то реальна картина досягнута за рахунок високих балів з таких навчальних предметів як: фізична культура, музичне мистецтво, трудове навчання, образотворче мистецтво, природознавство, етика, українська література.                                                        
  А з інших предметів фізико – математичного, суспільно – гуманітарного циклу середній бал бажав би бути вищим. Це: математика, алгебра, геометрія, фізика, хімія, російська мова, англійська мова. Взагалі учні 6-9 класів мають середній показник знань з багатьох предметів. Найгірші результати в учнів 8, 10 класів. Вчителі-предметники повинні виявити об’єктивні причини поверхневого інтересу до знань зі своїх предметів, результатом чого є низький середній бал з кожного предмету, що вони викладають. Здійснювати якісну підготовку до ЗНО, починаючи з 5 класу.                                                                                                 Адаптація учнів 1 та 5 класу проходять без ускладнень та проблемних моментів, на разі виникнення – класні керівники ефективно їх вирішують. Діти першого класу поступово оволодівають шкільну науку, проявляють інтерес до знань.                                                                                       Актуальним і таким, що потребує контролю з боку адміністрації, залишається взаємовідвідування уроків учителями початкової школи і учителями, які читають предмети  у 5 класі з метою наступності і надання допомоги, зокрема по новим критеріям оцінюванням. Про це йдеться мова на кожній нараді, засіданнях ШМО вчителів початкової ланки. Та чомусь результатів не спостерігається.                       
За результатами державної підсумкової атестації  маємо такі показники:                                                    9 клас
  

20 учнів закладу  брали участь в районних предметних олімпіадах і показали наступні  досягнення  з таких предметів: українська мова та література (8 -10 місця), біологія ( 4-8 місця),  фізика (4 місце), хімія (8 місце), історія ( 4 – 5 місця), географія ( 4-6 місця), математика (4-10 місця), англійська мова (10 місце), російська мова (5 місце),  інформаційні технології (4-5 місця)
На жаль, жодного переможця з предметів не було. Це свідчить про низький рівень роботи вчителів з розвитку здібностей та інтересів, індивідуальної роботи з учнями з цих предметів. Тому в наступному році слід підвищити результативність роботи школи з обдарованими учнями.          

Немає коментарів:

Дописати коментар